1 Temmuz 2015 Çarşamba

Dizi Yorumu: Marvel's Agent Carter 1. Sezon

Posted by Unknown on 11:09 with No comments

Uzun bir aradan sonra tekrardan bir dizi yorumu yazmanın vakti geldiğini düşündüm ve kolları sıvadım. Üniversite sınavından birkaç gün önce bitirdiğim dizinin yorumlarını bir köşeye çoktan not etmiştim dolayısıyla sadece bilgisayara geçmek kalmıştı. Üşengeçliğimi yenip artık yazmaya karar verdim. YAZI SPOILER İÇERİR!
Daha önce söyledim mi bilmiyorum ama MARVEL'ın çok büyük hayranıyım. Dediğim gibi Haziran'ın başları gibi, fırsatım olduğu bir vakitte bu kısa ama bir o kadar da harika ve etkileyici olan dizinin ilk sezonunu bitirdim.
Kimdir bu Agent Carter? Captain America:The First Avenger'ı izleyenler zaten sevgili Peggy Carter'ı tanıyorlardır. Captain America'nın yani Steve Roggers'ın tatlı mı tatlı fakat bir o kadar da tehlikeli sevdiceğidir kendisi. Diziye başlamadan önce mutlaka filmi izlemeniz gerekiyor. Filmin her karesinde olmasa da orda olduğunu ve önemli bir karakter olduğunu biliriz. İşte MARVEL bu harika bayanın sadece 8 bölümlük dizisini yapmış, umarım 2.sezon da gelir. Ben şahsen çok çok beğendim. Genel olarak MARVEL yapımı her şeyi beğenirim zaten ama objektif bi bakış açısından da gayet iyi bir dizi olmuş. Tavsiye ederim.
Sezon Howard Stark'ın adını temizlemeye çalışan Peggy Carter'ın yaşadıklarını konu alıyor. Captain America öldükten sonra ajanlık yapmaya başlayan Peggy, çalıştığı birimde kadın olduğundan dolayı hiç değer görmüyor ve sekreter muamelesi uygulanıyor. Bunun üzerine ondan yardım istemeye gelen eski arkadaşı Howard'ın isteğini hemen kabul ediyor. Howard Stark, onun adını temize çıkarmasında yardımcı olması için yardımcısı Edwin Jarvis'i Peggy'nin yanında bırakıyor. Burada bir parantez açıp Jarvis ismine dikkat etmek istiyorum. Yani Tony Stark'ın bilgisayarının adı da Jarvis olması tesadüf mü sizce? Bence değil. Bunla ilgili bir bağlantı herhangi bir filmde görüldü ve ben farkına varmadıysam yoruma yazabilirsiniz.
Dizinin her bölümünde aksiyon olduğunu söylemeden geçmeyeceğim. Bu arada şu an farkettim ki Howard Stark'ın adını neden temizlemek istediğini yazmamışım; Howard Stark bir mucit ve icat ettiği bazı kötü icatlar güzeller güzeli bir ajan tarafından çalınıyor. Tam bir çapkın olduğu için tabiki hangisinin yaptığını anlamaları biraz uzun sürüyor fakat sezon sonunda o işin çözüldüğünü de söyleyebilirim.  Ayrıca MARVEL yapımı bir dizi olduğu için dizide filmlerle ilgili küçük ipuçları da bulabilirsiniz. MARVEL Cinematic Universe'de her şey bağlantılı (Hulk hariç) dolayısıyla eğer filmler hakkında daha çok şey bilmek istiyorsanız izlemenizi tavsiye ederim.
Imdb'ye göre 2.sezon Ocak 2016'da yayınlanacak fakat çok fazla araştırmadığım için bu konuda kesin bilgilerim yok. Ama çıkacağını umut ediyorum ve sabırsızlıkla bekliyorum.
Umarım beğendiğiniz bir yazı olmuştur. Yazma konusunda biraz paslanmış olabilirim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

0 yorum :

Yorum Gönder