30 Haziran 2016 Perşembe

Kitap Yorumu: Martı Jonathan Livingston

Posted by Unknown on 00:56 with No comments
Herkese tekrardan merhaba! Bugün size sol tarafta resmini görmekte olduğunuz Martı Jonathan Livingston adlı kitap hakkındaki yorumlarımı anlatan bir yazı yazacağım. Beşinci sınıftayken mecburiyetten okuduğum bu kitabı 2015'in sonlarına doğru final konusu olarak seçen hocamızın isteğiyle mecburen tekrar okumak zorunda kaldım. Neden bilmiyorum fakat ben bu kitabı diğer herkes gibi öyle aşırı derecede beğenmedim.
Yani tamam güzel bir mesaj verilmeye çalışılmış aslında ama ben abartıldığını düşünüyorum. Hem fikir yazar tarafından abartılmış hem de okuyucular tarafından abartılmış buluyorum. Tabii bu benim şahsi düşüncem.
Kitapta bana en çok batan şey mesela temel ihtiyaçları BİLE umursamadan istenilen şey üzerinde çabalanması. Yani Jonathan yemek dahi yemeden nasıl huzurlu kalabiliyor ki? Bunu bir insan için düşünün. Bir şeyde ustalaşmak istiyorsunuz ve bunun için yemekten bile vazgeçiyorsunuz. Bir kere insani ihtiyaçları karşılanmadığı sürece insan asla tam olarak huzur bulamaz. Maslow'a ,ve bana göre, insanlar temel fizyolojik ihtiyaçlarını karşılayamadan yaratıcılık,iş, hayal gibi şeylerin peşine düşmezler. Ve gerçek hayata bakınca da bu böyle değil midir zaten? En azından bu benim için böyle. Sizin için böyle olmayabilir tabi.
Bunların dışında dediğim gibi aslında verilmeye çalışılan mesaj güzel. İstersek ve bu isteğimiz için çalışırsak her istediğimizi elde edebiliriz. Önemli olan çalışmak. Ben bu kitaptan bunu çıkardım açıkcası. Hani okumasam da bilmeyeceğim bir şey değil ama ben hiçbir kitabın boşuna olmadığını düşünen bi insanım. Milyonlarca insan bu kitaptan esinlenerek büyük işler başarmış olabilir. Kim bilir belki siz de o insanlardan birisinizdir yada olacaksınızdır.

0 yorum :

Yorum Gönder